شناسایی قطعات اصلی دستگاه پکیج

۱- مجموعه مشعل

مجموعه مشعل در زیر محفظه احتراق مونتاژ می گردد و وظیفه آن عمل احتراق با ایجاد مخلوط مناسب گاز و هوا می باشد . هر پره مشعل شامل یک بدنه راست و یک بدنه چپ از جنس آلو مینایز استیل و یک بخش به عنوان سر مشعل از جنس استینلس استیل می باشد . مجموعه مشعل شامل تعدادی پره مشعل می باشد که این پره ها با فاصله معین و مناسب به یکدیگر بسته می شوند . جریان گاز از شیر گاز وارد چند راهه می گردد و از آنجا توسط نازل وارد لوله و توری پره مشعل می گردد و با هوای اولیه مخلوط می گردد سپس مخلوط گاز هوا به سرمشعل می رسد و بر روی سوراخ های سر مشعل مشتعل می گردد و با کمکهای ثانویه که به داخل محفظه احتراق مکیده شده است عمل احتراق کامل می گردد .
لازم به ذکر است که تعداد پره های مشعل در مدلهای ۱۲،۲۴kw عدد و در مدلهای ۱۴,۲۸kwعدد می باشد .

۲- محفظه احتراق

محفظه احتراق در مرکز شوفاژ قرار دارد و عمل احتراق در داخل این محفظه انجام می گردد. محفظه احتراق شامل چند قطعه جداگانه از جنس آلومینایز استیل می باشد که این قطعات بگونه ای طراحی و ساخته شده اند که به عنوان عایق های حرارتی که جنس انها از فیبر سرامیکی می باشد را بر روی آنها مونتاژ نمود درجه حرارت کاری این عایق های حرارتی در حدود ℃۱۲۰۰ و نقطه ذوب ان ها در حدود ℃۱۷۰۰ می باشد .

۳- پمپ (سیر کولاتور)

پمپ سیر کولاتور بر روی قسمت برگشت مدار گرمایش قرار گرفته و هنگامیکه دسته انتخاب وضعیت در موقعیت زمستانی قرار می گیرد ، وظیفه گردش آب در مدار گرمایش(رادیاتورها) را برعهده دارد .
جنس بدنه پمپ سیرکولاتور از جنس مواد کامپوزیت می باشد که شیر هواگیری اتوماتیک نیز با بدنه پمپ یک تکه می باشد . در شروع راه اندازی پمپ برای چرخش روتور پمپ و گردش آب ، جریان الکتریکی راه انداز پیش از حد نرمال می باشد که به همین دلیل داخل جعبه برق پمپ یک خازن وجود دارد که در ابتدای راه اندازی تخلیه می گردد.
آب توسط تیغه های چرخ پمپ در داخل پمپ به گردش درآمده و به سمت مبدل حرارتی اصلی رانده می شود . درست در همین لحظه در اثر خلاء ایجاد شده در داخل پمپ ، آب از بخش دیگر سیستم به داخل پمپ مکیده می شود و بدین ترتیب آب در مدار گرمایش به گردش در می آید .

۴- الکترود جرقه / حس گر شعله

الکترود جرقه / حس گر شعله نزدیک مرکز مجموعه مشعل قرار داده شده است و وظیفه آن عمل جرقه زنی برای مشتعل نمودن مخلوط گاز و هوا و هم چنین کنترل تشکیل و حضور شعله می باشد . این الکترود شامل یک هسته فلزی و یک پوشش از جنس مواد سرامیکی به عنوان عایق الکتریکی به دور هسته فلزی می باشد .
انتهای این هسته فلزی بدون عایق الکتریکی بوده و فاصله نوک از سطح سر مشعل باید در حدود ۳ میلی متر باشد .

۵- فلوسوئیچ

فلوسوئیچ در قسمت ورودی آب سرد مدار آبگرم مصرفی شوفاژ قرار داده شده است . این وسیله برای کنترل جریان آب طراحی شده است و شامل یک شناور از جنس تفلون می باشد که در قسمت بالایی آن یک آهن ربا قرار دارد و هم چنین یک بخش الکترونیکی نیز بر روی قسمت بالای بدنه فلوسوئیچ وجود دارد .
در حالت اولیه که شیرهای خروجی آب گرم مصرفی بسته می باشند شناور بدون حرکت در بخش پائینی فلوسوئیچ قرار دارد و ارتباط بین کنتاکت های رله باز می باشد هنگامیکه یکی از شیرهای آب مصرفی باز شده و آب جریان می یابد شناور به سمت بالای فلوسوئیچ حرکت کرده و در اثر نیروی مغناطیسی آهن ربای بالای شناور کنتاکت های رله به یکدیگر چسبیده و جریان الکتریکی به برد بر قرار می گردد.
برای جلوگیری از ورود مواد زائد و ناخالصی ها به مدار آب گرم مصرفی یک فیلتر در ورودی آب سرد به فلوسوئیچ قرار داده شده است .

۶- محدود کننده جریان آب گرم مصرفی

محدود کننده جریان آب گرم مصرفی در محل ورود آب سرد به میدان حرارتی اصلی قرار داده شده است و حداکثر جریان آبگرم عبوری از شوفاژ را به ۱۰lit/min در مدل های ۲۴kw و ۱۲lit/min در مدلهای ۲۸kw محدود می کند .
رنگ این قطعه در مدل های ۲۴kw آبی و در مدل های ۲۸kw قرمز می باشد .

۷- فشارسنج آب

فشار سنج آب بر روی صفحه کنترل شوفاژ قرار داده شده است و وظیفه نمایش فشار آب در داخل سیستم مدار گرمایش را بر عهده دارد .
فشار بارگذاری سیستم مدار گرمایش که توسط فشار سنج نمایش داده می شود هنگامی که سیستم سرد است بین ۰/۶ تا ۱/۵ بار باشد .
تحت هیچ شرایطی نباید فشار آب در مدار گرمایش کمتر از ۰/۵ بازگردد.

شناسایی قطعات اصلی دستگاه پکیج در دفتر تاسیسات ویژه پیرایش شیراز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.